De kaartverkoop voor het Eurovisie Songfestival 2020 begint op 12 december om 12:00 uur ’s middags via het officiële verkoopkanaal: tickets.songfestival.nl. We starten dan met de eerste ronde van drie verkooprondes van tickets voor zowel de live shows als de generale repetities (genaamd Jury en Family show). Dit zijn in totaal 9 shows.

Eind januari en medio maart komen er extra kaarten voor alle shows beschikbaar. Houdt songfestival.nl en de social kanalen in de gaten!

Let op: Koop alleen kaarten via het officiële verkoopkanaal en niet op andere sites.

Welke shows zijn er?

Er zijn in totaal 9 shows voor het publiek toegankelijk.

1e Semi-Final
1e Semi-Final Jury show, maandagavond 11 mei, start show 21:00 uur 
1e Semi-Final Family show, dinsdagmiddag 12 mei, start show 15:00 uur
1e Semi-Final LIVE show, dinsdagavond 12 mei, start show 21:00 uur

2e Semi-Final
2e Semi-Final Jury show, woensdagavond 13 mei, start show 21:00 uur 
2e Semi-Final Family show, donderdagmiddag 14 mei, start show 15:00 uur
2e Semi-Final LIVE show, donderdagavond 14 mei, start show 21.00 uur

GRAND Final:
GRAND Final Jury show, vrijdagavond 15 mei, start show 21:00 uur
GRAND Final Family show, zaterdagmiddag 16 mei, start show 13:30 uur
GRAND Final LIVE show, zaterdagavond 16 mei, start show 21:00 uur

De Jury- en Family shows zijn complete shows die alleen niet live op televisie worden uitgezonden. Verder ziet het publiek feitelijk hetzelfde als tijdens de live uitzendingen met dezelfde presentatoren, optredens, opening- en interval acts. 

Bij de Jury- en Family shows mist tijdens de Semi-Finals de bekendmaking van de finalisten en tijdens de Grand Final is er geen puntentelling. Er wordt dan gewerkt met een dummy-uitslag. 

Per show zijn er staanplaatsen, zitplaatsen op de 1e ring, zitplaatsen op de 2e ring, beperkt zicht-plekken en plaatsen voor rolstoelgebruikers en eventuele begeleiders.

Welke soorten tickets zijn er?

Voor de eerste kaarten die in de verkoop gaan voor de Semi-Finals hanteren we een Early Bird tarief. Vanaf de tweede en derde verkoopronde (einde januari en medio maart) zullen de Semi-Final tickets €5 duurder zijn. Genoemde prijzen zijn de Early Bird prijzen.

De volgende type tickets zijn beschikbaar:
Sta plaatsen
Zit plaatsen (zowel 1e ring als 2e ring)
Slecht zicht plaatsen
Rolstoelplaatsen  

Voor de 1e en 2e Semi-Final zijn de volgende prijzen van toepassing*:

Prijzen 1e en 2e Semi-Final


Voor de Grand Final zijn de volgende prijzen van toepassing:

Prijzen Grand Final

* Prijzen zijn inclusief €3,50 servicekosten per ticket
** Rolstoelplekken zijn alleen telefonisch te boeken via: +31 20 225 1116. Per rolstoelgebruiker kan er 1 begeleider mee. Vernoemde ticketprijzen zijn per persoon, voor zowel de rolstoelgebruiker als voor de begeleider moet een toegangsbewijs gekocht worden.

Het wachtrijsysteem: hoe werkt het?

Iedereen die op donderdag 12 december voor 12:00 uur op de link naar het bestelscherm heeft geklikt, krijgt d.m.v. loting door het systeem om exact 12:00 uur een willekeurige plaats in de wachtrij toegewezen. Iedereen die na 12:00 uur de link aanklikt, sluit achteraan in de rij. Een dag van tevoren klaar zitten levert dus geen plek vooraan in de wachtrij op. 
Ververs je pagina niet als je op de ticketlink hebt geklikt, je sluit dan namelijk weer achteraan in de rij.

Hoeveel tickets mag ik boeken?

Je mag maximaal 4 tickets per order (bankrekeningnummer en adres) kopen. Boek je meer tickets dan loop je het risico dat je tickets worden geannuleerd.

Hoe kan ik mijn tickets betalen?

Je kan je tickets betalen via o.a. de volgende, bekende betaalmethodes:
iDEAL
Paypal
Creditcard (Mastercard & Visa)
Sofortuberweisung
Bancontact

Personaliseren van je tickets

Voor het Eurovisie Songfestival moet je je tickets personaliseren.

Waarom moet ik mijn tickets personaliseren?

Net als andere grote evenementen heeft ook het Eurovisie Songfestival last van zwarthandel. Daardoor betalen bezoekers – meestal onbewust – veel meer voor een kaart dan de oorspronkelijke prijs. Om ervoor te zorgen dat bezoekers niet de dupe worden van doorverkoop moeten tickets worden gepersonaliseerd. Deze informatie kan ook worden gebruikt om bezoekers te informeren over het festival.

Hoe kan ik mijn ticket personaliseren?

Zodra je bestelling is betaald, ontvang je een bevestigingsmail vanuit Paylogic. Om je tickets te ontvangen, moet je jouw tickets eerst personaliseren, dit kan vanaf 16 december. Hiervoor ontvang je een aparte mail met een link. Voor het op naam zetten heb je deze gegevens nodig van alle personen: voornaam, achternaam, geslacht en geboortedatum. Na personalisatie van alle tickets ontvang je een mail om je tickets te downloaden.

Bezoekers aan de shows zullen bij aankomst steekproefsgewijs worden gevraagd zich te identificeren. Indien de naam op het ticket niet overeenkomt met de naam op het identiteitsbewijs, wordt het ticket ongeldig verklaard en de toegang ontzegd.

Ik ben vergeten mijn tickets te personaliseren, hoe krijg ik alsnog mijn tickets?

Je kan je tickets personaliseren via de link in je mail. Indien de link in de mail niet meer werkt, neem dan contact op met Paylogic via customerservice.paylogic.com 

Ik ben mijn tickets kwijt, wat moet ik doen?

Je kunt via deze link de bevestigingsmail met je tickets opnieuw opvragen. Via: consumer.paylogic.nl/tickets

Ik kan toch niet komen. Wat kan ik met mijn ticket doen?

Je kunt je ticket aanbieden via het officiële re-sell kanaal Ticketswap. Via dit kanaal koop en verkoop je veilig je ticket(s). 

Is er een minimumleeftijd voor het Eurovisie Songfestival?

Nee er is geen minimumleeftijd voor het Eurovisie Songfestival. Kinderen jonger dan 16 jaar kunnen alleen naar binnen onder begeleiding van een meerderjarige.

Wat mag ik meenemen naar de shows?

Ruim voor aanvang van de shows zul je per e-mail worden geïnformeerd over wat wel en niet mee naar binnen mag. Voorwerpen die niet zijn toegestaan zullen worden ingenomen en kunnen niet worden geretourneerd.

Welke beveiligingsmaatregelen gelden er rondom de shows?

Zoals gebruikelijk bij het Eurovisie Songfestival zijn er strenge veiligheidsmaatregelen van toepassing, vergelijkbaar met die op een luchthaven. Zorg ervoor dat je ruim op tijd arriveert.

Hoe toegankelijk is Ahoy Rotterdam?

Meer informatie over de bereikbaarheid en toegankelijkheid van Ahoy Rotterdam en antwoord op de meest gestelde vragen over de locatie vind je op de website van Ahoy: www.ahoy.nl/informatie/veelgestelde-vragen.

Ik heb een beperking en heb extra ondersteuning nodig. Wat kan ik doen?

Samen hebben we de ambitie om het Eurovisie Songfestival zo toegankelijk mogelijk te maken voor zo veel mogelijk mensen. Heb je een beperking en extra ondersteuning nodig bij je komst naar de show(s)? Dan kijken we graag samen met je naar de mogelijkheden. We ontvangen je aanvraag graag vóór 15 januari 2020 via [email protected]
 

Deel dit artikel