De Flikken Rotterdam Online Experience is een van de kanshebbers op een Dutch Interactive Award 2019 in de categorie Content. De nominaties van de tiende jaarlijkse Dutch Interactive Awards staan voor het beste online werk van organisaties en bureaus in Nederland op variabelen als concept, design en resultaat.

clock update 27 jun 2019, 21:00

De winnaar van de Dutch Interactive Award 2019 in de categorie Content is BNR SMART Radio - Elastique. De SpangaS – Grrr – Creative Digital Agency won zilver. Gefeliciteerd! 

Flikken Rotterdam Online Experience

Voor seizoen 3 van de serie Flikken Rotterdam is een interactieve website ontwikkeld. Het verhaal in deze online experience wordt verteld vanuit het perspectief van de 'bad-guy'. Je kunt klikkend, kijkend en luisterend op zoek gaan naar de identiteit en drijfveren van deze psychopaat.

Online storytelling

AVROTROS is een grote broadcaster én online publisher en in haar online strategie staan innovatie en nieuwe manieren van 'Storytelling' hoog in het vaandel. Dramaseries bieden bij uitstek de mogelijkheid tot het experimenteren met deze nieuwe vorm van entertainment. De Flikken Rotterdam Experience biedt de kijker van Flikken Rotterdam een extra beleving, in aanvulling op de reguliere tv-uitzending. Via een zgn. interactive website proberen we kijkers nog meer te betrekken bij deze spannende misdaadserie. Beleving en binding met het merk staan hierin centraal. 

In de online experience werd er wekelijks een episode gepubliceerd waardoor de kijker/bezoeker meer toegang en informatie kreeg over de drijfveren en de backstory van de psychopaat uit de serie. Al klikkend, kijkend en luisterend kon de bezoeker op zoek gaan naar de identiteit van deze bad-guy. Via aanwijzingen over oude en nieuwe zaken uit de serie, en door exclusieve scenes en andere content, kwam de bezoeker elke episode iets dichter bij de gruwelijke waarheid. 

Exclusief ontwikkeld voor online

Alles wat in de online experience is te zien, is exclusief ontwikkeld voor online. Samen met de schrijvers van de serie is er intensief samengewerkt om een aparte verhaallijn te schrijven voor de experience. 
 

Deel dit artikel