AVROTROS.nl

AVROTROS is er voor iedereen. Betrokken bij de maatschappij, informeren, vermaken en verbinden we op een toegankelijke wijze vanuit een positieve visie. 
Onze kernwaarden zijn daarbij richtinggevend: onafhankelijk, positief en verbindend.

AVROTROS wil de omroep zijn met het grootste bereik en de hoogste waardering.

Wat is het adres van AVROTROS?
Wat is het e-mailadres van AVROTROS?
Hoe kan ik lid worden van AVROTROS?
Wijzigingen lidmaatschap
Heeft u vragen over uw programmablad?
Hoe kan ik me opgeven voor een programma?
Waarom zie ik een programma niet op Uitzending Gemist?
Waarom zie ik een programma niet op Digitale Televisie?
Vragen over computerinstellingen
Hoe kan ik een AVROTROS-programma nabestellen?
Kan ik tunes bestellen van (oude) televisieprogramma’s?
Wie bepaalt het tijdstip van uitzending van een programma?
Ik erger me aan de reclame in het algemeen of aan één specifieke reclame in het bijzonder. Kan AVROTROS daar iets aan doen?
Ik heb een programmavoorstel voor AVROTROS. Bij wie moet ik zijn?
Kan AVROTROS ons (sport)evenement sponsoren?
Heb ik een prijs gewonnen?

Wat is het adres van AVROTROS?
Op onze contactpagina kunt u alle gegevens vinden

Wat is het e-mailadres van AVROTROS?
Op onze
contactpagina kunt u alle gegevens vinden

Hoe kan ik lid worden van AVROTROS?

Voor slechts € 7,50 per jaar ondersteunt u AVROTROS. U ontvangt dan aantrekkelijke aanbiedingen en 3 x per jaar het ledenmagazine Uit en Thuis. Dit ledenmagazine kunt u ook digitaal ontvangen.

U kunt ook Cultuurlid worden voor € 15,00 per jaar. U ontvangt dan Kunst & Cultuur Magazine vier maal per jaar met informatie en achtergronden over culturele activiteiten.
Aanmelden als nieuw ondersteunend AVROTROS-lid of Cultuurlid kan via onze ledensite of per telefoon (0900 8767000).

Wijzigingen lidmaatschap

Met vragen of wijzigingen met betrekking tot het lidmaatschap of  ledenactiviteiten kunt u mailen met ledenserviceavrotrosnl.

Heeft u vragen over uw programmablad?

Voor Avrobode mail naar klantcontactcentrumavrobodenl.nl of bel naar 035 - 6726850
Voor Televizier mail naar klantcontactcentrumteleviziernl of bel naar 035 – 6726850
Voor TVFilm mail naar klantcontactcentrumtvfilmnl of bel naar 035- 6726970
Voor TrosKompas mail naar abonneeservicetroskompasnl of bel naar 0900 - 9770
Voor TV Krant mail naar abonneeservicetvkrantnl of bel naar 0900 - 9707

Hoe kan ik me opgeven voor een programma?

Het actuele overzicht van onze publieks- en kandidatenoproepen is online te vinden.
Nieuwe oproepen vermelden we ook in onze Nieuwsbrief en natuurlijk via Twitter en Facebook. 

Waarom zie ik een programma niet op Uitzending Gemist?

Alleen programma's die in Nederland gemaakt zijn, komen op Uitzending Gemist. Buitenlandse producties, dus ook Vlaamse, zijn niet online terug te kijken.

Daarnaast moeten voor Nederlandse programma's de uitzendrechten voor internet geregeld zijn. Dat is niet het bij alle programma’s het geval. Deze zijn om die reden niet terug te kijken via Uitzending Gemist.

Ook kan het zijn dat we de uitzendrechten hebben voor een bepaalde periode (meestal 10 dagen), dit geldt vaak voor muziekspecials en documentaires. Of dat de rechten alleen voor Nederland gelden, vanuit het buitenland kijken kan dan niet.

Waarom zie ik een programma niet op Digitale Televisie?

De aanbieders van digitale televisie hebben contracten afgesloten met De Publieke Omroep over welke programma's ze mogen aanbieden. Over het algemeen gelden dezelfde regels als voor Uitzending Gemist, dus worden alleen programma's aangeboden die in Nederland gemaakt zijn. Is het programma toch niet te ontvangen? Misschien is de periode verstreken waarin het programma aangeboden mag worden. Het kan ook zijn dat de aanbieder het programma niet in 'het pakket' heeft. Of er is iets mis gegaan in de aanlevering of afhandeling van het programma. Neem daarover contact op met uw provider.

Vragen over computerinstellingen

Soms hebben computers niet de juiste programma’s of instellingen om onze bestanden te kunnen horen en/of zien.
De website van de NPO https://help.npo.nl/ geeft antwoord op vragen met betrekking tot computerinstellingen e.d. om onze programma’s  zo optimaal mogelijk terug te kunnen zien.

Hoe kan ik een AVROTROS-programma nabestellen?

Het is mogelijk een dvd van een eigen productie van AVROTROS te bestellen. Alle programma’s van de omroepen worden bewaard bij het Instituut voor Beeld en Geluid. Wanneer er geen rechten van derden (artiesten, co-producenten) op het materiaal rusten kunnen zij een kopie voor u maken.
Website: www.beeldengeluid.nl
E-mail: klantcontactcentrumbeeldengeluidnl
Of telefonisch via 035-677 8035 (bij keuze menu nummer 1 intoetsen).
De bedragen per uitzending liggen rond €38,50 (afhankelijk van de lengte).

Kan ik tunes bestellen van (oude) televisieprogramma’s?

U kunt een aanvraag indienen bij het Instituut voor Beeld en Geluid (klantcontactcentrumbeeldengeluidnl).
Vermeld daarbij in ieder geval om welke tune het gaat.

Wie bepaalt het tijdstip van uitzending van een programma?

De Netmanagers (Publieke Omroep) zijn verantwoordelijk voor de profilering van publieke tv- en radiozenders. Zij hebben de daarbij behorende bevoegdheden en bepalen de tijdstippen waarop door AVROTROS (en andere publieke omroepen) aangeleverde programma's worden uitgezonden.

Ik erger me aan de reclame in het algemeen of aan één specifieke reclame in het bijzonder. Kan AVROTROS  daar iets aan doen?

Wij begrijpen dat er mensen zijn die zich ergeren aan het bestaan van reclame. Zoals u echter wellicht weet, zijn wij - evenals de andere publieke omroepen - financieel gedeeltelijk afhankelijk van de STER-inkomsten. Wij hebben geen invloed op de inhoud van de commerciële boodschappen. Mocht u een klacht hebben over de inhoud van een specifieke reclameboodschap dan kunt u zich richten tot de Stichting Reclame Code Commissie.

Ik heb een programmavoorstel voor AVROTROS. Bij wie moet ik zijn?

AVROTROS staat altijd open voor suggesties. U kunt uw programmavoorstel per post sturen aan:

AVROTROS Programmadirectie
Postbus 2
1200 JA Hilversum

Een programmavoorstel moet financieel haalbaar, en uitvoerbaar zijn. Omdat het noodzakelijk is om dat van tevoren vast te stellen is het van groot belang dat u een volledig uitgewerkt programmavoorstel indient. Daaraan toegevoegd de mogelijke locaties waar de opnamen zouden moeten plaatsvinden en het noemen van eventuele participanten. Tevens is het van cruciaal belang om een indicatieve begroting te maken van uw voorstel. AVROTROS kan zich dan een gedegen oordeel vormen.


Kan AVROTROS ons (sport)evenement sponsoren?

AVROTROS treedt niet op als sponsor. Als publieke omroep die werkt met overheidsgeld, wendt AVROTROS haar financiële middelen louter voor de realisatie van haar eigen primaire doelstellingen aan.

Heb ik een prijs gewonnen?

Iedereen kan meedoen met onze prijsvragen. De winnaars sturen we bericht. Als u niet gewonnen heeft, hoort u niet van ons. Bericht gekregen en toch geen prijs ontvangen? Stuur een bericht naar webredactieavrotrosnl. Dit adres is alleen voor prijsvragen van AVROTROS!

Voor Avrobode: klantcontactcentrumavrobodenl
Voor Televizier: klantcontactcentrumteleviziernl
Voor  TrosKompas: abonneeservicetroskompasnl
Voor TV Krant: abonneeservicetvkrantnl
Voor Uit en Thuis: ledenserviceavrotrosnl
Voor Kunst & Cultuur Magazine: klantcontactcentrumavrotrosnl 
Voor RADAR+: inforadarplusnl

Bedankt!

Klik op de link in de bevestigingsmail om je aanmelding te bevestigen.

AVROTROS nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste AVROTROS nieuws en weten welke programma's je kunt verwachten? Meld je dan aan voor de wekelijkse AVROTROS nieuwsbrief.