Winkel
Winkel

Contact

Heeft u een vraag of opmerking over uw bestelling, lidmaatschap of reservering? Neem dan contact op met de AVROTROS klantenservice.

Stuur ons een e-mail

Neem ook een kijkje bij de Veelgestelde vragen hieronder:

  • Algemene vragen over een of meerdere lidmaatschappen
  • Bestellingen uit de webshop
  • AVROTROS Klassiek lidmaatschap

Veelgestelde vragen - Lidmaatschap

Aanmelden als nieuw AVROTROS lid, kunstlid of klassieklid kan via onze website

Als lid profiteert u van het brede en gevarieerde aanbod van speciale evenementen voor leden, leuke uitjes voor het hele gezin en diverse culturele arrangementen. Daarnaast kunt u als lid bestellen in de AVROTROS winkel en kunt u opnames bijwonen van tv- en radioprogramma's.

Voor vragen of wijzigingen met betrekking tot het lidmaatschap of ledenactiviteiten kunt u een e-mail sturen naar de ledenservice

In Nederland hebben we commerciële omroepen en publieke omroepen. Commerciële omroepen zijn afhankelijk van het aantal sponsors en adverteerders, publieke omroepen van het aantal leden. Hoe meer leden, hoe meer zendtijd. We willen zoveel mogelijk mooie programma's blijven maken.

Als u lid bent, kunt u deelnemen aan alle evenementen en arrangementen die AVROTROS voor haar leden organiseert.

  • MUZE verschijnt 4x per jaar
  • Uit en Thuis verschijnt 3x per jaar
  • AVROTROS Klassiek Presenteert verschijnt 3x per jaar

Natuurlijk! Neemt u daarvoor contact op met onze ledenservice via +31 85 888 16 46.

De verenigingen AVRO en TROS zijn sinds 1 januari 2014 opgegaan in 1 nieuwe vereniging AVROTROS. AVRO-leden en TROS-leden zijn hiermee automatisch lid geworden van de vereniging AVROTROS.

Veelgestelde vragen - Bestellingen

In principe is dit 2 weken voor aanvang van het evenement mits wij uw betaling hebben ontvangen. 

Nee, u ontvangt bij een geslaagde reservering van kaartjes binnen 1 uur een bevestigingsmail van AVROTROS. Als u zeker bent dat u alle e-mails kunt ontvangen, is het verstandig contact op te nemen met onze klantenservice via +31 85 888 16 46

Niet bij alle evenementen of ledendagen wordt er gebruik gebruik gemaakt van e-tickets. Het kan ook zijn dat u uw tickets fysiek per post krijgt opgestuurd of een toegangsbrief ontvangt. 

Neem in dit geval contact op met de klantenservice van AVROTROS via +31 85 888 16 46 [ma-za tussen 9.00 uur en 17.00 uur]. Hier kunnen medewerkers direct in het boekingssysteem kijken en uw vragen beantwoorden en waar nodig aanpassingen voor u doen. 

We nemen de privacy en de beveiliging van uw persoonlijke en betalingsgegevens zeer serieus. We werken hard om ervoor te zorgen dat wij alleen van uw gegevens gebruikmaken op die manieren die u toestaat. Om dit te garanderen, maakt onze website gebruik van SSL-encryptietechnologie van hoog niveau. Dat is de meest geavanceerde beveiligingssoftware momenteel beschikbaar voor online transacties. 

In onze winkel vindt u al onze evenemeten en producten. Selecteer de artikelen door het aantal in te voeren en op de knop KLIK EN BESTEL te drukken en voeg ze op deze manier toe aan uw winkelwagen. Wanneer u klaar bent met winkelen, drukt u op GA DOOR NAAR AFREKENEN. In uw winkelwagen worden alle producten getoond die u heeft geselecteerd. In het verloop van de bestelprocedure kunt u alle gegevens nog controleren. U kunt ook artikelen uit uw bestellijst verwijderen. Dit doet u door te klikken op het prullenbakje dat u voor het product vindt in uw winkelmandje. Als u meerdere aantallen van een artikel wilt kopen, kunt u in het vakje HOEVEELHEID de aantallen wijzigen door het cijfer aan te passen.

U kunt er voor kiezen om uw bestelling te betalen middels iDeal of een automatische incasso. Als u kiest voor een van deze betaalopties verloopt de afhandeling van uw order via een beveiligde betaalserver. U kunt hier dus geheel veilig uw gegevens invoeren en de bestelling afronden. Na goedkeuring van uw incasso-aanvraag danwel de clearing hiervan, wordt uw bestelling in behandeling genomen. De op de site vermelde levertijden gaan pas in nadat de status van uw betaling is goedgekeurd. 

De leveringstermijn van het product bedraagt maximaal 5 werkdagen*. Het kan echter voorkomen dat een artikel nog niet, niet meer of tijdelijk niet leverbaar is waardoor de leveringstermijn overschreden wordt. AVROTROS is niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging die optreedt bij de bezorging door derden. De door AVROTROS opgegeven levertijden zijn indicatief en zullen niet als fatale termijn te beschouwen zijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Als uw bestelling bestaat uit meerdere artikelen en één van deze artikelen heeft een langere levertijd, dan houden wij uw bestelling vast totdat we de gehele bestelling volledig aan u kunnen leveren. Houdt u rekening met een iets langere levertijd rondom zon- en feestdagen.  *Voor tickets van ledenevenementen zijn afwijkende levertijden van toepassing.

Wanneer u uw bestelling heeft afgerond, ontvangt u van ons per e-mail een bevestiging met daarin uw bestelnummer en de gegevens van de bestelde producten. Let wel, dit is niet de bevestiging dat uw aankoop is verzonden. Als u een vermoeden heeft dat uw product vertraging heeft opgelopen, kunt u voor de verzendingsgegevens contact opnemen met: AVROTROS klantenservice +31 85 888 16 46

Aangezien wij met de verwerking van uw bestelling beginnen meteen nadat we deze ontvangen hebben, kunnen we de bestelling niet annuleren of wijzigen. Maar als u van gedachten verandert nadat wij uw bestelling hebben geaccepteerd, kunt u alle producten naar ons terugsturen voor een volledige terugbetaling (zie restituties & retourneringen verderop op deze pagina).

Neem in dat geval contact op met de klantenservice van AVROTROS via +31 85 888 16 46

Soms kan het voorkomen dat een product - bijvoorbeeld door grote (belangstelling) tijdelijk niet leverbaar is. AVROTROS zal er dan zo snel mogelijk voor zorgen de artikelen na te bestellen en naar u te verzenden. De levertijd kan in dat geval echter iets langer zijn dan dat er vermeld wordt op de site. In geval van een onbestelbaar product ontvangt u een e-mailbericht met de mededeling dat het artikel niet meer beschikbaar is. Bedrag voor dit artikel zal gerestitueerd worden. De resterende artikelen die u hebt besteld worden nog steeds naar u verzonden. 

Bezorging is alleen binnen Nederland. Het verzenden van alle producten in onze webshop is altijd € 2,00 per product, met uitzondering van bepaalde acties. U kunt verwachten dat u uw producten binnen 5 werkdagen na het plaatsen van bestellingen ontvangt.

Nee, helaas is dit niet mogelijk. 

Als u na ontvangst van uw bestelling besluit dat u de producten niet wilt houden, kunt u die artikelen (binnen 14 dagen na de verzenddatum) retourneren voor een volledige terugbetaling. Stuur het product goed verpakt retour met het hiervoor bijgesloten retourformulier. Na ontvangst van het geretourneerde artikel en in overeenstemming met ons restitutiebeleid storten wij het bedrag dat ervoor betaald is terug op uw rekening. 

Stuur het desbetreffende artikel in beide gevallen goed verpakt naar ons terug, samen met het ingevulde retourformulier. Na ontvangst van het geretourneerde artikel storten wij het bedrag dat ervoor betaald is terug op uw rekening. 

Neem in dat geval contact op met de klantenservice van AVROTROS via [email protected], of bel +31 85 888 16 46

Gebruik hiervoor het retourformulier dat bij uw bestelling is meegestuurd (zorg ervoor dat u het bewijs voor de verzendkosten verkrijgt wanneer u het artikel aan ons retourneert). 

Veelgestelde vragen - AVROTROS Klassiek

Wat leuk dat u overweegt om lid te worden! U kunt het lidmaatschap via onze webshop aanschaffen.

De uitgebreide informatie kunt u op onze informatiepagina lezen.

Het lidmaatschap kost €7,50 per jaar en geldt tot wederopzegging. U ontvangt dan drie keer per jaar onze uitgave ‘AVROTROS Klassiek presenteert!’; een ledenmagazine met daarin de debuut-cd van een jong talent. Daarnaast krijgt u korting op geselecteerde concerten.

Deze wordt drie keer per jaar verstuurd. Als uitgangspunt nemen wij verzending eind april, eind augustus en eind december. In verband met de agenda’s van de musici, opnametechnici en opnamelocatie zijn de verschijningsdata indicatief.

Stuurt u ons even een mailtje via klassiekleden[at]avrotros[dot]nl? Dan zorgen wij dat u deze alsnog z.s.m. ontvangt.

Drie keer per jaar nodigen wij jonge klassieke muziektalenten uit om deel te nemen aan ons talenttraject. Zij mogen in een professionele setting hun debuut-cd opnemen. Daarnaast treden zij op in onze klassieke muziekprogramma’s op Radio 4 en worden ze op de foto gezet. De debuut-cd wordt, samen met ons klassieke muziekmagazine, uitgebracht en exclusief toegestuurd aan onze klassiekleden. Op onze informatiepagina leest u er meer over.

Wij horen en zien in onze live radioprogramma’s regelmatig jonge talenten spelen en bezoeken zelf veel concerten en concoursen. Hierdoor hebben wij een goed overzicht van wat er op het moment aan klassiek talent in Nederland rondloopt. Een aantal keer per jaar komen wij met een klein comité samen om alle mogelijke deelnemers te bespreken. Bij de uiteindelijke keuze houden we, behalve met de potentie van de musicus, ook rekening met het bespeelde instrument; waar we enerzijds de talenten de ervaring willen geven van het opnemen van hun debuut-cd, willen we anderzijds onze leden een divers aanbod doen van bezetting en repertoire.

Wij zijn een Nederlandse publieke omroep en maken ons hard voor de klassieke muziekbeleving in Nederland. Deelnemers aan talenttraject ‘AVROTROS Klassiek presenteert!’ hebben daarom de Nederlandse nationaliteit of hebben zich voor langere tijd in Nederland gevestigd.

We hebben hier geen limiet op gezet, maar vinden dat iemand een jong talent is als hij of zij nog aan een conservatorium studeert, of net is afgestudeerd. Grofweg komt dat neer op een leeftijd t/m 29 jaar.

Dat kan zeker! Wij zijn altijd geïnteresseerd in de namen van nieuwe talenten. Stuurt u ons een e-mail: klassiekleden[at]avrotros[dot]nl?

De debuut-cd’s van de deelnemers aan ons traject worden, samen met het daarbij horende ledenmagazine, exclusief aan onze leden toegestuurd. Wij hebben geen verkooplicentie voor de cd’s en deze zijn dus niet te koop.

Dit is niet mogelijk. We laten een hoeveelheid drukken die onder meer berekend wordt op het aantal leden dat we op dat moment hebben. Na de looptijd van een bepaalde uitgave is de voorraad doorgaans zo goed als op.

Wat fijn dat u ons al zo lang steunt! U ontvangt de MUZE omdat u zich heeft aangemeld als AVROTROS Kunstlid. Voor €7,50 per jaar kunt u ook lid van AVROTROS Klassiek worden. Neemt u daarvoor contact op met ons Klant Contactcentrum via 035-6726850 of stuur een e-mail naar klantcontactcentrum[at]avrotros[dot]nl. Vermeld alstublieft uw adresgegevens en om welk lidmaatschap het gaat.

Wat fijn dat u ons al steunt! Voor €7,50 per jaar kunt u ook lid van AVROTROS Klassiek worden. Neemt u daarvoor contact op met ons Klant Contactcentrum: via 035-6726850 of stuur een e-mail naar klantcontactcentrum[at]avrotros[dot]nl. Vermeld alstublieft uw adresgegevens en om welk lidmaatschap het gaat.

Die vindt u op avrotros.nl/evenementen. Als lid van AVROTROS Klassiek kunt u alle aangeboden evenementen bezoeken. Bovenaan de pagina kunt u ook selecteren op het tonen van alleen de klassieke evenementen.

Wat jammer dat u uw lidmaatschap wilt beëindigen! U kunt contact opnemen met ons Klant Contactcentrum via 035-6726850 of stuur een e-mail naar klantcontactcentrum[at]avrotros[dot]nl. Vermeld alstublieft uw adresgegevens en om welk lidmaatschap het gaat.

U bereikt ons op klassiekleden[at]avrotros[dot]nl.